Zlaté Koule 2013 získaly "hořčíkové" bubliny Magnesia na iDnes

03.03.2014 13:49:00

Vítězem pravidelné odborné ankety, kterou pořádá sdružení Digitální Agentury, sekce při AKA, se pro rok 2013 staly Karlovarské minerální vody s kampaní Magnesia. První živá bannerová kampaň poutala pozornost veřejnosti na domovské stránce iDNES.cz od 11.  o 17. listopadu. Druhé místo získalo Sdružení pro integraci a migraci SIMI + Člověk v tísni s kampaní Cizinky na úklid agentury Mather Advertures a třetí příčku v těsném závěsu obsadila kampaň České pojišťovny Bez kola od agentury Media Factory.

Magnesia získala od digitálních agentur palec nahoru za odvahu jít na hranu satiry a ještě to vše řídit naprosto živě v přímém přenosu. Reklamní vzkazy minerální vody Magnesia se u článků objevovaly ve formě komiksových bublin s hláškami, které v reálném čase glosovaly domácí i zahraniční události vtipným spojením s klasickým bannerem obsahujícím „kalkulačku hořčíku“. Šlo o první kampaň tohoto typu v Česku. Realizující agentura SYMBIO Digital dokonce za tímto účelem musela pro iDNES.cz vyvinout zcela nový bannerový formát.

Řešení samo o sobě bylo překvapivě jednoduché a využívalo jen základní technologie. „Pomocí jednoduchého skriptu přímo v banneru jsme sledovali obsah na titulní straně iDnes.cz a posílali jsme notifikace o změnách do našeho systému. Unikátní technologické řešení pak spočívalo v tom, že v odhlučněné kanceláři seděl náš textař, který ve spolupráci s klientem hlášky do banneru vymýšlel,“ popisuje proces výroby „živé“ kampaně Libor Šimon, jeden z majitelů agentury SYMBIO. 

Během kampaně, která trvala 168 hodin, bylo vytvořeno 700 unikátních textů do bublin. Ty zasáhly 1 054 000 unikátních uživatelů. Konverzní poměr stránky Magnesia.cz dosáhl 47,8 %.

Druhé místo v anketě Zlaté Koule získalo Sdružení pro integraci a migraci SIMI + Člověk v tísni, kampaň Cizinky na úklid agentury Mather Advertures. Agentury ocenily odvahu klienta schválit kontroverzní integrovanou kampaň, rozpoutat bouřlivou diskuzi a připoutat pozornost k tématu. Za 3 týdny „provokující“ kampaně, kdy byla vytvořena fiktivní agentura Cizinky na úklid, která pofiderním způsobem nabízela cizinky na úklid, se podařilo „dosáhnout“ několika nařčení z obchodu s bílým masem, stížnosti na Senátu, hrozby trestního oznámení na policii, hrozby soudem, mnoha dohadů v médiích i urážek pro hlavní hrdinku kampaně. Největší výzvou bylo neprozradit, že jde o fingovanou aktivitu. Po odhalení skutečného cíle kampaně a firem, které za projektem stojí, klient díky ohlasu veřejnosti získal mediální prostor v řádu několika milionů zdarma.

Na třetím místě se umístila Česká pojišťovna s kampaní Bez kola od agentury Media Factory za odvahu jít do kontroverzního konceptu kampaně, který počítal s použitím videí ze skutečných krádeží jízdních kol. Za spojení kreativity a technického řešení byla kampaň oceněna společností Google, která ji v lednu 2014 zařadila do globálního výběru nejlepších kampani Google Creative Sandbox.

zlate-koule

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém | E-mail marketing | SEO a internetový marketing