Férový tendr je podaná ruka, ale i hlásná trouba.

15.07.2015 13:27:00

Co nejvíc pálí agentury a co zadavatele při vypisování výběrového řízení? Jak má podle nich vypadat ideální tendr? Do jaké míry jsou zadavatelé ochotni řídit se při vypisování výběrových řízení nějakými samoregulačními pravidly – a jsou taková pravidla potřeba? Může jimi být manuál Férový tendr, se kterým přišla Asociace komunikačních agentur (AKA) na základě iniciativy své digitální sekce? Odpověď na tyto otázky hledal Médiář při posledním Media Brunchi, jehož se zúčastnili  Jan Binar, ředitel McCann Praha a prezident AKA, za digitální sekci AKA Vladimír Rejlek, digitální ředitel agentury Wunderman, Monika Kozáková, manažerka reklamy a marketingu společnosti Europe Easy Energy, a Zbyněk Gabriel, media manažer České spořitelny.

„Chceme, aby to byl návod pro obě strany, jak pro agentury, tak pro zadavatele, aby se nám společně dobře žilo a aby si zadavatel vybral nejlepší cestou nejlepší řešení. U každého pravidla se snažíme vysvětlit přínos pro obě strany. Třeba výběrové řízení s dvaceti agenturami stojí spoustu času a kapacit i zadavatele. Férový tendr bereme opravdu jako guideline, který může pomoci zkulturnit toto prostředí. A nejde jen o jeho devět pravidel. Za asociaci je to podaná ruka. Kdokoli přijde na web. může poslat svůj brief nebo své zadání a požádat AKA o konzultaci. Už se to i v praxi děje. Stává se i to, že členové AKA, kteří se zavázali k dodržování pravidel Férového tendru, se klientovi ozvou, a to ne ve smyslu: „Vaše zadání porušuje sedm z devíti pravidel Férového tendru, vy jste se zbláznili“, ale třeba proto, že jim z pohledu této iniciativy chybí v zadání určité body a žádají o jejich dodání a třeba o prodloužení času na přípravu. A v řadě případů se nám už stalo, že zadavatel to přijal a zbývající podklady i čas navíc agenturám poskytl. Neděje se to vždy, ale zatím těchto zkušeností přibývá. Pro nás, kteří jsme byli u vzniku Férového tendru, je to dobrá zpráva,“ říká v rámci diskuse kolem kulatého stolu Vladimír Rejlek ze sdružení Digitální agentury, sekce při AKA .

www.mediar.cz
Celý přepis zajímavé debaty najdete zde.

  ferovytendr-mediabrunch-1

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém | E-mail marketing | SEO a internetový marketing