Zlaté Koule 2012 si odnesla Air Bank

29.11.2012 10:30:00

Cenu Zlaté Koule, kterou každoročně uděluje sdružení Digitální Agentury, sekce při AKA za mimořádnou odvahu v (nejen) digitální komunikaci, letos získala Air Bank s projektem Otevřená komunikace Air Bank před spuštěním banky. Z užšího okruhu šesti kampaní nominovaných jednotlivými členy sdružení získala v tajném hlasování nejvíce bodů. Projekt nominovala a realizovala agentura Mather Advertures. Cenu v podobě Zlatých Koulí převzal na letošní konferenci Think Digital Jakub Petřina, Marketingový ředitel Air Bank.

Klient Air Bank projevil mimořádnou odvahu ve volbě pro banku naprosto netradičního způsobu komunikace a odměnou mu byly prokazatelné skvělé výsledky po celou dobu komunikace, a to dokonce už v době před spuštěním masové kampaně. Hlavní výzvou kampaně bylo přesvědčit lidi k přemýšlení nad výměnou své „staré banky“ za banku, která je otevřená, pravdivá a jednoduchá, a kterou mohou mít skutečně rádi.

Základem netradičního pojetí komunikace byla od počátku naprostá otevřenost, s jakou Air Bank představovala v rámci sociálních sítí a s pomocí PR aktivit charakteristické vlastnosti banky i její jednotlivé připravované produkty. Pro jednotlivé fáze kampaně byly vytvořeny unikátní verze webu přizpůsobené na míru strategii komunikace a klíčovým sdělením. V úvodní části kampaně byl kladen důraz na blog a sociální sítě se zaměřením na představení hodnot značky, následující fáze se pak soustředily na produkty banky. 

Výsledky sociálního přístupu
1) 53 dní bez reklamní kampaně
2) +155 nových klientů každý den
3) + 3 794 000 Kč každou hodinu
4) 2 745 přesvědčených klientů ještě před startem banky
5) pro 15 % klientů Air Bank jako hlavní banka
6) Za 53 dnů bez reklamy získala Air Bank přes 8000 klientů
7) První miliarda u Air Bank – (tři týdny po spuštění, bez podpory ATL)
8) První pololetí 2012 – Air Bank – 47 000 klientů, 19 mld. na účtech / (Zuno –  45 000 klientů, 14 mld. na účtech, Equa – 13 000 klientů, 5,6 mld. na účtech)

Odkazy: 
www.airbank.cz
http://www.facebook.com/Airbank
http://twitter.com/air_bank

__________________________________________________________________________________

 

Zlaté Koule – ocenění udílené klientům každý rok sdružením Digitální Agentury, sekce při AKA
Cílem ankety, která probíhá interně v rámci sdružení, je ukázat, že i u nás se najdou klienti, kteří mají odvahu zkusit netradiční digitální řešení, a agentury, které jim takové řešení umějí nabídnout a zrealizovat.

Hlavní myšlenkou tohoto ocenění je vyzdvihnout klienty, kteří mají odvahu pouštět se nevyšlapanou a mnohdy riskantní cestou, a kteří dají na doporučení své agentury. Zároveň oceňuje i agentury, které jim takové řešení umí nabídnout a zrealizovat.

Očekávání: Doufáme, že toto ocenění bude i nadále klienty motivovat k tomu, aby se zamysleli a konečně našli koule pustit se do pořádných projektů a nestát pořád při zdi,“ říká iniciátorka projektu Klára Koubková, Associate Creative Director z agentury Nydrle Digital. Chceme motivovat a inspirovat nejen klienty, ale samozřejmě i agentury.

Průběh ankety: Jednotlivé agentury nominují kampaně, které považují něčím za jedinečné, a které byly realizovány nebo zahájeny v příslušném roce.

Kritéria hodnocení „odvahy klienta“ jsou různá – od kreativního zpracování, přes důraz na komunikaci se zákazníky, otevřenost komunikace či použití nových komunikačních kanálů.

Vítězná kampaň je ta, která získá největší počet hlasů v interním tajném hlasování členů sekce Digitální Agentury, kteří se zavázali nehlasovat pro vlastní návrhy.

 

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém | E-mail marketing | SEO a internetový marketing