Zlaté Koule 2011

Cenu Zlaté Koule 2011 získává….

Kdo: Ford Česká republika a projekt Zlatý ručičky.cz

Kdo nominoval: Blue Team (Wunderman,Ogilvy & Mather a Mindshare)

Proč: Klient projevil mimořádnou odvahu v rozhodnutí pustit se za hranu a opustit standardní konzervativní model inzerce, která je v tomto segmentu běžná (bannery a microsites orientované na předvádění produktu). Výsledkem celého našeho snaží je, že by z videí natočených v kampani měl vzniknout krátký pořad na celostátní televizi (což jsme mimochodem plánovali na začátku jako ideální zakončení kampaně).

Popis projektu:
Zlatý ručičky.cz - uvedení Fordu Focus na český trh v sociálních médiích – jak Ford porazil OSLA
Ford přišel s nadnárodní produktovou kampaní pro nový Focus. Hlavní prodejní argument: vůz střední třídy se spoustou technických vymožeností, které jinak získáte jen u vozů tříd vyšších. Parkovací automat, varování před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro sledování mrtvého úhlu a mnoho dalších vymožeností, to jsou hlavní lákadla, na nichž kampaň Fordu Focus stojí. Našim úkolem bylo přijít s lokální kampaní, „focusovanou“ na Focus, která vzbudí co největší pozornost a rozproudí veřejnou diskusi. Jako základ jsme zvolili typickou českou vlastnost – kutiliství a „zlaté české ručičky“.  Ukazovali jsme amatérská, po domácku vyrobená řešení ve formě videí, fotografií, skic a textových příspěvků a dostali tak do konfrontace amatérská řešení kutilů a nejposlednější elektronická vylepšení Fordu Focus. Výsledkem je cca 1 000 000 zhlédnutých videí na YouTube, 300 000 zobrazených stránek na blogu, tisíce sdílení příspěvků na Facebooku nebo 40 000 nových e-mailů v databázi Fordu.

Situace:
Ford přichází s nadnárodní produktovou kampaní pro nový Focus. Hlavní prodejní argument: vůz střední třídy se spoustou technických vymožeností, které jinak získáte jen u vozů tříd vyšších. Parkovací automat, varování před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro sledování mrtvého úhlu a mnoho dalších vymožeností, to jsou hlavní lákadla, na nichž kampaň Fordu Focus stojí. 

Výzva:
Našim úkolem bylo přijít s lokální kampaní, „focusovanou“ na Focus, která vzbudí co největší pozornost a rozproudí veřejnou diskusi. 

Pozadí:
Češi jsou národ kutilů. Věří, že všechno zvládnou jejich „zlaté ručičky“. Tráví volný čas v garážích a vyrábějí si sami to, co by si mohli klidně koupit. Milují kutilské pořady a kutilskou ikonou je po celá desetiletí Přemek Podlaha, moderátor pořadů pro kutily. 

Řešení: 
Pomocí onlinových nástrojů jsme vytvořili prostředí, kde si řidiči sdílejí nápady, které usnadňují řízení a celkově vylepšují život s autem. Vytvořili jsme zábavnou formou velkou komunitu zainteresovaných a dostali do konfrontace amatérská řešení kutilů a nejposlednější elektronická vylepšení Fordu Focus. Tím jsme vyvolali obrovskou reakci na sociálních sítích a zájem o nový model Focusu.

Popis kampaně:
Kampaň trvala od 1.2.2011 a skončila předáním výhry (nového Fordu Focus) v průběhu června. Kampaň měla několik fází: 
1. fáze (1.2. – 1.3.)
Úvodní teasing na blogu, Facebookové stránce a v diskusích na internetu. Rozšiřovali jsme informace o fiktivní občanské iniciativě OSLA – Občanský spolek za lepší automobily, který dává ostatním jasný vzkaz: řidiči, spousta technických vymožeností si můžete udělat sami. I vaše staré auto může být super vybavené, navíc za minimální peníze.  Stačí přemýšlet a vylepšení je na světě. Ukazovali jsme amatérská, po domácku vyrobená řešení ve formě videí, fotografií, skic a textových příspěvků. Na YouTube se s námi spřátelelil The Stig (resp. britský Top Gear).
2. fáze (1.3. – 4.4.)
OSLA si oblíbí Přemek Podlaha, ikona českých kutilů (pochopitelně, že jsme ho přemluvili a najali). Začne pro OSLA točit videa o automobilových „vynálezech a vylepšeních“ výrazně připomínající jeho slavné pořady o kutilech. Jen jsou mnohem ujetější. Znamená to obrovský příliv fanoušků na facebooku, zvýšení sledovanosti videí na YouTube kanálu a rozšíření kampaně do dalších médií (časopis Reflex, deníky Super a Blesk, blogy a různé další stránky). První část se baví „ujetostí“ této mystifikace, druhá polovina to bere vážně a polemizuje, zda je to opravdu dobré řešení.
3. fáze (4.4. – 18.4.)
Při startu oficiální kampaně o vymoženostech Foru Focus vyzývá OSLA Ford provokativně na souboj. Vychytávky kutilů versus elektronické vychytávky Fordu Focus. Ford výzvu přijímá a proběhne závod. Na místě, kde Ford poprvé představuje nový Focus novinářům. Protože amatérské řešení nemůže v konfrontaci z moderními technologiemi obstát, OSLA nakonec se ctí prohrává. Fordu je tato amatérská aktivita sympatická a nabízí kutilům z OSLA podporu. Ani ti nejzkušenější novináři ještě pořád nemají jasno. Je to celé kampaň, nebo OSLA vznikla jako spontánní spolek recesistů? 
4. Fáze (18.4. – 30.6.)
Ford dává do stránek „zlatyrucucky.cz“ logo a přichází se soutěží na Facebooku o nejlepší zaslanou vychytávku. Vítěz vyhrává nový Ford Focus. Veškerá komunikace na stránkách amatérů a na Facebooku je směřována na produktové stránky Fordu a naopak. Ford se dostává na stránky Zlatyrucicky.cz. Dochází k postupnému porovnávání všech technologicky vyspělých vychytávek Fordu Focus s těmi amatérskými. Tisíce fanoušků je vtaženo do hry a diskuse o kvalitách Fordu Focus. Soutěžící sami šíří informaci o soutěži a kladou důraz na podporu vychytávek do aut, případně jejich vymýšlení. O kampaň projevuje zájem televize a chystá se nový televizní pořad.

Odkazy:
http://www.zlatyrucicky.cz
http://www.youtube.com/zlatyrucicky
http://apps.facebook.com/vyhrajfocus

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém WebContent CMS | SEO a internetový marketing