Zlaté Koule 2012

Cenu Zlaté Koule 2012 získává….

Kdo: Air Bank s projektem Otevřená komunikace Air Bank před spuštěním banky

Kdo nominoval: Mather Advertures

Proč: Klient Air Bank projevil mimořádnou odvahu ve volbě pro banku naprosto netradičního způsobu komunikace. Oprostil se od konzervativního a nudného modelu komunikace bank a odměnou mu byly prokazatelné skvělé výsledky po celou dobu komunikace, a to dokonce už v době před spuštěním masové kampaně. 

Situace:
Air Bank vstoupila 22. listopadu roku 2011 na již saturovaný bankovní trh jako alternativa k velkým tradičním bankám, ale i novým, mladým hráčům. Zavedení značky komplikovalo kromě hegemonie velkých bankovních ústavů i  to, že současně s Air Bank začaly v Česku působit dvě další nové banky Zuno a Equa, které měly podobné cíle. Dalším nepříznivým faktorem pro  otevření nového bankovního ústavu byla skutečnost, že pouze 7 procent Čechů v době spuštění zvažovalo změnu své stávající banky (Zdroj: Zpráva o retailovém bankovnictví společností Camgemini, Efma).

Popis projektu:
Základem netradičního pojetí komunikace byla od počátku naprostá otevřenost, s jakou Air Bank představovala v rámci sociálních sítí a s pomocí PR aktivit charakteristické vlastnosti banky i její jednotlivé připravované produkty. Pro jednotlivé fáze kampaně byly vytvořeny unikátní verze webu přizpůsobené na míru strategii komunikace a klíčovým sdělením. V úvodní části kampaně byl kladen důraz na blog a sociální sítě se zaměřením na představení hodnot značky, následující fáze se pak soustředily na produkty banky. S pomocí různých komunikačních nástrojů, včetně digitálních, tak vznikla unikátní integrovaná kampaň založená na konceptu otevřené přímé komunikace, který vychází ze základních hodnot banky.

Výzva:
Hlavní výzvou kampaně bylo podnítit lidi, aby přehodnotili svůj vztah ke své staré bance  a jejím službám. Přesvědčit je k přemýšlení nad výměnou své „staré banky“ za banku, která je otevřená, pravdivá a jednoduchá, a kterou mohou mít skutečně rádi.

Pozadí:
Pro splnění stanovených cílů bylo nutné vybudovat o Air Bank povědomí, které by odráželo hlavní atributy značky – pravdivost, jednoduchost a odvahu. Byl proto zvolen komunikační koncept postavený na přímé, nicméně odlehčené konfrontaci s bankovní konkurencí. Jednalo se o svět Air Bank a svět tradičních bank. O rozdílech mezi Air Bank a tradičními bankami se však nemluvilo abstraktně. Rozdíly se aplikovaly na konkrétní benefity.

Řešení: 
Otevřená komunikace s důrazem na konkrétnost příkladů – banka se prezentovala konkrétními aktivitami s využitím přímých komunikačních kanálů, kdy místo tiskových zpráv určených pro média zvolila cestu v podobě příspěvků na blogu a sociálních sítích, kde komunikovala přímo s veřejností. Využila silný akviziční potenciál s cílem obchodně překonat „mladé banky“ s podobným positioningem (Zuno, Equa). Rychle vybudovala dostatečnou spontánní a podpořenou znalost, aby se jako banka dostala na „consideration list“ nespokojených uživatelů nebo těch, kteří už o změně uvažují. Vytvořila komunikační a kreativní koncept, který kvalitativně převýšil konkurenci a vystoupil z „komunikační šedi“ bankovních a finančních institucí. Vedle toho ale banka díky své komunikaci musela být vnímána nejen jako zábavná, ale i informativní, popř. nesměla být otravná či spojená s jinými negativními atributy.

 Výsledky sociálního přístupu
1) 53 dní bez reklamní kampaně
2) +155 nových klientů každý den
3) + 3 794 000 Kč každou hodinu
4) 2 745 přesvědčených klientů ještě před startem banky
5) pro 15 % klientů Air Bank jako hlavní banka
6) Za 53 dnů bez reklamy získala Air Bank přes 8000 klientů
7) První miliarda u Air Bank – (tři týdny po spuštění, bez podpory ATL)
8) První pololetí 2012 – Air Bank – 47 000 klientů, 19 mld. na účtech / (Zuno –  45 000 klientů, 14 mld. na účtech, Equa – 13 000 klientů, 5,6 mld. na účtech)

Odkazy: 
www.airbank.cz
http://www.facebook.com/Airbank
 
http://twitter.com/air_bank

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém WebContent CMS | SEO a internetový marketing