Cesta okolo světa - ČSOB - SYMBIO

Popis projektu

Cíl
Cílem bylo zvýšit on-line prodej cestovního pojištění. Složitějším úkolem ale bylo vyrovnat se nebo být lepší než předchozí kampaně s Méďou a Jardou.

Řešení
Původní koncept popisoval mapu světa jako placku, na které uživatel jezdí autem a odpovídá na otázky. Jak se ukázalo, placka představuje řadu nepříjemností a vyžaduje poměrně neelegantní řešení, jakým je nutnost neviditelných bariér, které uživateli nedovolí vyjet mimo „mapu“.Zeměkoule takové problémy řeší a její textura navíc nemusí být ve velkém rozlišení a celkově se lépe umísťuje do formátu stránky a diktuje jasnou kompozici, která se drží středu. Hlavní výhodou však bezesporu bylo, že ježdění po kouli se nám zdálo jako zábavnější řešení, než hra na rovné placce.
V původním konceptu byl na začátku jeden velký problém. Původně měl totiž uživatel pouze odpovědět na otázku a tím celá interakce končila. Otázky se ale měly většinou týkat blízkých států a hlavně Evropy a její bezprostřední blízkosti. To znamenalo, že v podstatě všechen obsah bude natěsnán na jednom místě. Abychom tento problém vyřešili, museli jsem překopat herní princip. Otázky jsou nyní náhodně rozházeny po glóbu a uživatel je musí v co nejkratším čase zavést do místa určení. Tím jsme vyřešili nejen problém rozmístění otázek, ale také přidali určitý akční element. Z technologického hlediska byl web výzva, neboť se při vytváření 3D webu musíme stále spoléhat na výpočetní sílu procesoru, která je bohužel u mnohých uživatelů velmi limitovaná. Původní návrh zahrnoval mimo jiné kouli stínovanou v reálném čase s dvěma materiály na jednom modelu (jeden lesklý pro oceány + jeden matný pro kontinenty), zářící částice v prstenci okolo planety a skybox vytvářející 3D prostředí mlhoviny. Museli jsme si ale vystačit s mnohem jednodušším řešením.
Pozadí tvoří v podstatě jednoduchý gradient, žádné částice v okolí planety nejsou a pro planetu jako takovou jsme si nemohli dovolit stínování, dokonce ani model s vysokým počtem polygonů. 3D scéna se tedy skládá pouze z texturované low-poly koule a jednoho PNG, které kouli překrývá a vytváří iluzi stínování a odlesku. Navíc obsahuje záři okolo planety, která zakrývá hranaté kraje low-poly koule. Celá scéna je tedy pouze koule, průhledné png na vrchu, 3D auto a bitmapy bonusů a otázek.

http://www.youtube.com/watch?…
http://www.symbio.cz/…o-sveta.html

cesta-okolo-sveta-nahled

Projděte se po 3D zeměkouli

 

Facebook

pruh_loga_agentur_2_copy

Správa webu WebMotion
Redakční systém WebContent CMS | SEO a internetový marketing